Brev:
Grød og MME
4. april 2010
Alder:
4 mdr.
Grød og MME
Hej Helen!
Tak for dine tidligere hurtige svar. Her er endnu et spørgsmål :o)
Vores datter er nu 4 mdr. og får grød. Da jeg ikke kunne amme har hun fået modermælkserstatning (syrnet Allomin). Det har været en god opstart med grøden, som jeg selv laver da jeg er meget skeptisk over for det købemad.
Mit spørgsmål er så: når nu hun spiser mere grød + mos, så skal hun vel have mindre MME? Hun får grød to gange om dagen, og mos til aften (vi følger det foreslag som er i "Mad til spædbørn og småbørn" fra Sundhedstyrelsen og Fødevaredirektoratet 2002).
Vi giver hende lidt vand til maden, men det er jo begrænset hvor meget hun får ned, når hun ikke kan drikke af æggebægeret :o)
Jeg er bange for at hun så ikke får nok væske når hun ikke drikker så meget MME mere i takt med at hun spiser mere grød. Er det nødvendigt at give hende ganske lidt vand mellem måltiderne/flaske?
Derudover har hun haft problemer med forstoppelse pga. MME, så hun har fået meget lactulose. Skal vi også give hende det herunder opstart af grød, eller det ikke nødvendigt mere?
Hvordan skal afføringen se ud og hvor tit skal hun afføring nu? For når hun har været på MME så skulle det jo være hver dag.
Endnu en gang på forhånd tak for svar :o)
Hilsen Ivalo